Drodzy Rodzice
Poniżej zamieszczam materiały do pracy z dziećmi biorącymi udział w zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych.
Pamiętajcie proszę, aby nie pospieszać dziecka w pracy, lecz dać mu czas i wsparcie, jak również udzielcie mu niezbędnej pomocy przy wykonywanych zadaniach.
Życzę udanej zabawy oraz miłego spędzenia czasu RAZEM.
Na początku proszę, byście Państwo razem z dzieckiem przygotowali potrzebne materiały oraz miejsce do pracy.
1. Zatem czas zaczynać naszą przygodę.
Powitanie częściami ciała ruchem naprzemiennym-ćwicząc koordynację wzrokowo – ruchową
Witają się ze sobą części ciała po przeciwnej stronie: lewa ręka z prawą ręką, lewy łokieć z prawym kolanem, prawa ręka z lewym uchem, prawa ręka z lewą stopą.
2.Dziecko słucha piosenki „Kolorowe kredki”, przed nim rozsypane są kredki ołówkowe. Wybiera dwie kredki i słuchając piosenki wystukuje jej rytm.
3. „Ułóż według koloru” – klasyfikowanie według jednej cechy.
Segreguje i nazywa kredki według koloru.
4.Dziecko wysłuchuje tekst wiersza „ Kredki” , następnie wykonuje rysunek do treści, po czym próbuje samodzielnie odtwarzać treść wiersza z wykorzystaniem rysunku .
Leżą sobie na stoliku,
Są niebieskie i zielone,
Są różowe i czerwone.
Namaluję nimi wróżkę,
Pieska,kotka lub papużkę,
Morza,lasy,łąki,góry,
Mogą być też żółte chmury.
Uśmiech nimi domaluję,
Setki rzeczy nimi zrobię,
I pokażę potem tobie.
BRAWO!!! ŚWIETNIE SOBIE RADZISZ
5.„Gra w zielone”-zabawa dydaktyczna.
Rodzic rozpoczyna zabawę z dzieckiem pytaniem „Grasz w zielone?
Dziecko mówi: „ Gram”.
Rodzic: „Masz zielone?”
Dziecko: „Mam”; wtedy dziecko musi poszukać w domu zielony przedmiot. I tak na zmianę z rodzicem lub rodzeństwem.
4. „Jak rysują kredki?” – rysowanie oburącz na dużym brystolu
Dziecko bierze w ręce dwie kredki różnych kolorów i rysuje oburącz (dowolne bazgranie) na dużym brystolu, zmienia kredki, aż wykorzysta wszystkie kolory.
5. „Kwiatek” – zabawa relaksacyjna
Dziecko siedzi na dywanie. W tle cicha muzyka „Walc kwiatów”. Dziecko zaciska w dłoni chusteczkę i powoli ją rozwija, następnie wprawia ją w ruch oddechem.
6. Czy przyglądaliście się kiedyś kwiatom?
Wiosna to znakomity czas na nadrobienie tych zaległości. Zabawimy się teraz w artystę i będziemy malować.
Dziecko otrzymuje kartę pracy, na której jest wzór kwiatka. Rysuje palcem po śladzie, a następnie maluje palcem dowolnymi kolorami całego kwiata.
7.Na koniec zapraszam do zrobienia eksperymentu.
8. Rozmowa podsumowująca z dzieckiem, która zabawa była łatwa, która trudna, a która najbardziej mu się podobała.
GRATULUJĘ
JESTEM Z WAS BARDZO DUMNA.
Dodatkowe zadanie dla chętnych:
Pomaluj lub pokoloruj motyla.