Nauka zdalna – 3-4 latki

TEMAT KOMPEKSOWY- NASZA MAŁA OJCZYZNA

  1. Zapoznanie się z piosenka pt „  Co  to jest niepodległość”

https://www.bing.com/videos/search?q=youtube+co+to+jest+niepodleg%C5%82o%C5%9B%C4%87&view=detail&mid=E03F7FF26CA02C12BCE5

  • Rozmowa na temat piosenki

– co to jest niepodległość?

– co to jest wolność?

  3.  Zabawa ruchowa pt „ Białe i czerwone”.  Przed zabawą rodzic pokazuję dziecku jak wygląda flaga Polski. Dziecko ma w ręku dwie kartki-białą i czerwoną. Następnie porusza się w tak muzyki włączonej przez rodzica. Gdy rodzic wycisza muzykę dziecko ma za zadanie ułożyć na dywanie flagę Polski z kartek które na w ręku. Zabawę powtarzamy kilka razy.

4. Praca plastyczna- Święto Niepodległości

Załącznik- Święto Niepodległości – prace plastyczne / paper craft, paper tricks, paper kids art – YouTube

5. „Miasto”– słuchanie wiersza U. Kamińskiej.

Miasto Urszula Kamińska

Miasto wstaje już o świcie przez dzień cały tętni życiem.

Ulic tutaj jest bez liku, bloków, sklepów i sklepików.

Szkół, przedszkoli, parków tyle,

no i auta mkną co chwilę.

 Autobusy i tramwaje – wciąż coś jedzie, wciąż coś staje.

Kina, teatr, place zabaw, w krąg neony, ruch i wrzawa.

Trudno miasta nie polubić…

Lecz i łatwo się w nim zgubić!

Gdy wybierasz się do miasta z rodzicami, to rzecz jasna,

pilnuj się ich! Zawsze, wszędzie.

Bo gdy zgubisz się, co będzie?

6. Po wysłuchaniu wiersza rodzic pyta dziecko: Gdzie mieszkasz: w mieście, czy na wsi? Co można zobaczyć w mieście? Dlaczego należy bardzo uważać, żeby się nie zgubić? Czym rożni się miasto od wsi?

7. Gdzie ty mieszkasz?”– rozmowa kierowana na podstawie wiersza. Rodzic pokazuje dziecku ilustracje przedstawiające rożne domy, bloki, wieżowce i pyta, które z tych budynków są charakterystyczne dla miasta, a które dla wsi. Dziecko wypowiada się na temat różnic pomiędzy domami jednorodzinnymi i blokami. Rodzic prosi, by dziecko wskazało na ilustracji dom podobny do tego, w którym mieszka. Dziecko mówi, czy mieszka na wsi, czy w mieście.

8.  Zabawa- „ Zbuduj dom z….” Budowanie domów z określonej liczby klocków, porównywanie wielkości. Rodzic buduję z klocków swoją wieże, następnie dziecko robi to samo. Następnie rodzic z dzieckiem porównują która budowla jest większa a która mniejsza.

9. „ Dźwięki niskie i wysokie”- Rodzic prezentuje dzieciom nagrania dźwięków wysokich  i niskich. Dziecko opisuje usłyszane dźwięki. Następnie przy dźwiękach wysokich maszeruję na palcach z rękami w górze, a przy dźwiękach niskich –na piętach.

10. „ Domowe sprzęty”- rozmowa kierowana na temat urządzeń elektrycznych, ich działania , funkcji i pomieszczeń w których można je znaleźć na podstawie przygotowanych wcześniej przez rodzica ilustracji urządzeń elektrycznych.

11. Praca plastyczna- dowolne wykonanie sprzętu gospodarstwa domowego.

12. Pora na gimnastykę- spróbujmy poruszać zgodnie z refrenem podczas zwrotek maszerujemy wysoko unosząc kolana, spacerując na paluszkach

13. Relaksacja

Skip to content