Nauka zdalna – Religia

Zadania z religii:

  1. Temat lekcji: Świętujemy zmartwychwstanie Pana Jezusa w rodzinie. ( nr 53, str. 50-51)

Drodzy Rodzice!

W poprzednim temacie była mowa o świętowaniu Zmartwychwstania Pana Jezusa w kościele. Zmartwychwstanie świętujemy nie tylko w Wielkanoc, ale w każdą niedzielę. Dzisiejszy temat mówi o radowaniu się tym niezwykłym wydarzeniem w naszych domach o świątecznych zwyczajach kultywowanych w naszych rodzinach. Tradycje przekazywane wśród najbliższych z pokolenia na pokolenie budują tożsamość naszych rodzin. To rodzice otaczający miłością i troską starszych członków rodziny uczą dzieci własnym przykładem wdzięczności wobec bliźnich. Połączenie spotkań rodzinnych poprzedzonych wspólną modlitwą z udziałem we Mszy Świętej jest najlepszym sposobem przekazywania wiary i szacunku wobec tradycji.

Pismo Święte (por. Mt 28,5–6)

Przeczytaj dziecku:

Anioł mówi do kobiet, które przychodzą do grobu Pana Jezusa: „Nie bójcie się! Wiem, że szukacie Jezusa ukrzyżowanego. Nie ma Go tutaj! Zmartwychwstał, jak zapowiedział. Grób jest pusty”.

 Zapytaj dziecko: → Kto rozmawia z kobietami? (anioł)

→ Jakie radosne wieści im przekazuje? (że Jezus zmartwychwstaje, że żyje, że grób jest pusty)

→ Jak w rodzinie świętujemy zmartwychwstanie? (wspólnym śniadaniem wielkanocnym)

 → Od czego zaczynamy śniadanie wielkanocne? (od modlitwy)

 → Dlaczego w Wielkanoc uroczyste jest śniadanie, a nie np. kolacja? (bo Pan Jezus zmartwychwstaje o świcie, wcześnie rano)

→ Jakie znacie związane z Wielkanocą zwyczaje?

Znakami – przedmiotami, które przypominają nam o Wielkanocy są:

-zając (oznacza czuwanie, oczekiwanie na zmartwychwstanie),

-kurczaki i pisanki (znak nowego życia),

-baranek z chorągwią (znak Zmartwychwstałego).

Zadanie dla dziecka:

Wykonaj w ćwiczeniach zadanie: 1 i 2

2. Temat lekcji: Wyrażamy naszą miłość do Pana Jezusa zmartwychwstałego. ( nr 54, str. 50-51)

Drodzy Rodzice!

Pismo Święte ( Łk 24,13–35)

Dwaj uczniowie Pana Jezusa w Niedzielę Zmartwychwstania idą do wsi Emaus. Spotykają po drodze wędrowca (nie rozpoznają, że jest to sam Pan Jezus), który idzie w tym samym kierunku. Dołącza On do nich, idą razem i dyskutują o tym, co wydarzyło się w Jerozolimie. Jak Pan Jezus został ukrzyżowany, umarł i zmartwychwstał. Kiedy dochodzą  do Emaus, zapraszają wędrowca na kolację. I wciąż nie wiedzą, z kim rozmawiali przez całą drogę. Podczas posiłku Pan Jezus łamie dla nich chleb, czyli dokonuje tego, co dzieje się na każdej Mszy Świętej. Dopiero wtedy uczniowie rozpoznają, że to Pan Jezus. Wtedy Pan znika. Z pośpiechem, tego samego dnia, uczniowie wracają do Jerozolimy do pozostałych uczniów i opowiadają, co ich spotkało.

Zapytaj  swoje dziecko:

→ Kto idzie do Emaus? (dwaj uczniowie Pana Jezusa)

→ O czym uczniowie rozmawiają ze spotkanym wędrowcem? (o wszystkim, co się wydarzyło w ostatnich dniach w Jerozolimie)

→ Po czym poznają, że przebywają z Panem Jezusem? (po tym, jak łamie On dla nich chleb)

→ Co robią jeszcze tego samego wieczoru? (wracają do Jerozolimy, do pozostałych uczniów, aby im o tym opowiedzieć)

Drodzy Rodzice,

Poznaliśmy historię uczniów zmierzających do Emaus, którym dopiero łamanie chleba, czyli Eucharystia, otworzyło oczy i rozpoznali oni Jezusa. Często rodzice usprawiedliwiają się, że nie przychodzą na Mszę Świętą z dziećmi, bo przecież one nic nie zrozumieją. To błąd. Dziecko, nawet jeśli nie rozumie słów, chłonie atmosferę kościoła i Mszy Świętej. Na swój dziecięcy sposób przygotowuje się do pełnego uczestnictwa w Eucharystii. Dzieci pytają: „Mamo, tato, dlaczego idziemy do kościoła?”. Ogromne znaczenie dla wiary dzieci i naszej ma odpowiedź, której wówczas udzielimy. Warto sobie samemu zadać to pytanie.

Zadanie 1: Ilustracje opowiadają o spotkaniu Pana Jezusa z uczniami z Emaus. Przyklej odpowiednie naklejki.

Zadanie 2: Dorysuj kwiaty i zapalone świece na ołtarzu.

Skip to content