Nauka zdalna 3 i 4 latki

Temat tygodniowy– CHCIAŁBYM BYĆ SPORTOWCEM

W tym tygodniu temat przewodni brzmi:  CHCIAŁBYM BYĆ SPORTOWCEM

Na początek zapraszamy wszystkie dzieci do wysłuchania wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Gimnastyka”.

Gimnastyka to zabawa,

ale także ważna sprawa,

bo to sposób jest jedyny,

żeby silnym być i zwinnym.

Skłony, skoki i przysiady

trzeba ćwiczyć – nie ma rady!

To dla zdrowia i urody

niezwodne są metody.

Zachęcamy do rozmowy na temat wierszyka:

Co nam daje gimnastyka?

–  Co wykonujemy podczas gimnastyki?

Zabawa ruchowa – rzucanie do celu

Rodzic trzyma kosz/miskę. Zadaniem dziecka jest wrzucenie piłki do kosza.

Zabawa dydaktyczna – Rytmiczne dzielenie.

Dziecko dzieli rytmicznie słowa: gimnastyka (gim-nas-ty-ka), skłony (skło-ny), skoki (sko-ki), przysiady (przy-sia-dy) itp.


Rozmowa kierowana na temat sportu.

Rodzic zadaje dziecku następujące pytania:

– Czy oglądałeś w telewizji lub na żywo zawody sportowe? Jakie?

– Czy znasz nazwiska jakichś sportowców?

Zabawa dydaktyczna  „Jaki to sport?”

Rodzic rozkłada przed dziećmi obrazki przedstawiające różne dyscypliny sportowe (piłka nożna, skok w dal, koszykówka, łyżwiarstwo itp), zadaniem dziecka jest rozpoznanie jaki to sport.

Zapoznajcie się teraz z piosenką „Ruch ruch ruch”

„Ruch ruch ruch”

1. Nie siedź w domu, gdy na dworze słońce świeci

Wyjdź na spacer, jak to robią inne dzieci

Zabierz piłkę i skakankę z kąta weź

Pokaż innym, że ty także ćwiczyć chcesz

ref. Na ruch, ruch, ruch jest dzisiaj wielka moda

Więc ćwicz, ćwicz, ćwicz, to dobre jest dla zdrowia

A ruch, ruch, ruch jest twoim przyjacielem

Więc ćwicz, ćwicz w dni powszednie i w niedzielę

2.  Nie siedź w domu, gdy na dworze deszczyk pada

W małym deszczu może niezła być zabawa

Włóż kalosze, bo kalosze lubią deszcz

I parasol weź na spacer, jeśli chcesz

ref.  Na ruch, ruch, ruch …

Zabawa matematyczna – Segregowanie piłeczek.

Na stole znajdują się piłeczki (wycięte z kolorowych kartek) tych samych rozmiarów, ale w różnych kolorach. Obok leżą białe kartki (pięć). Rodzic prosi dziecko, żeby umieściło w obręczach określone piłeczki, np. − w pierwszej obręczy – różowe, − w drugiej – zielone, − w trzeciej – białe, − w czwartej – żółte, − w piątej – pomarańczowe. Dziecko segreguje piłeczki pod względem kolorów. Liczy piłeczki w każdym kolorze. Wskazuje kartkę z największą liczbą piłeczek, a potem – z najmniejszą. Porównuje liczby piłeczek.

Pora na gimnastykę w formie tańca z ulubieńcem dzieci Blu

Jako pracę plastyczną proponujemy zrobienie medalu dla najlepszego sportowca.

Dziecko z pomocą rodzica wycina z białej kartki technicznej koło. Następnie całe koło dokładnie smaruje klejem i posypuje kaszą manną lub innym sypkim produktem dostępnym w domu. Na koniec rodzic robi dziurkę i przywiązuje wstążeczkę, tak aby medal można było założyć na szyję.

Skip to content