Nauka zdalna 5 i 6-latki

Temat: Wielkanoc

  • Rodzice czytają dzieciom opowiadanie, a następnie pytają : o jakich kurczakach marzyły kury? Co kury zrobiły z jajkami? Jakiego koloru  były kurczaki? Co jeszcze może być żółte?

Grzegorz Kasdepke „Najpiękniejsze”

„Jak wiadomo, każda mama pragnie, aby jej dziecko było naj, naj, wspanialsze!.. Prawda?

Tak samo rzecz się miała z pewnymi dobrze mi znanymi kurami. Któregoś ranka wszystkie trzy zniosły jajka. Cóż to była za radość! Gdakały wniebogłosy ze szczęścia! Spoglądały z miłością na swe jajeczka. Otulały je delikatnie. Nasłuchiwały czy zza kruchej skorupki nie dobiegnie ich czasem jakiś dźwięk. Jednym słowem jak wszystkie mamy, robiły sporo zamieszania.

– Z jakiego jajeczka – gdakała pierwsza kura – wyrośnie najładniejszy kogucik na całym podwórku!

– A z mojego – gdakała druga – najpiękniejsza nioska w całej wsi!

Zaś trzecia kura była tak szczęśliwa, że nie wiedziała nawet, czy wolałaby chłopca, czy dziewczynkę. Wszystkie jednak chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze. Postanowiły więc pomalować skorupki jajek najwspanialej, jak tylko potrafiły.

– Mój kogucik – gdakały pierwsza kura – będzie czerwony w niebieskie paski.

– A moja nioska – gdakała druga – będzie różowa w zielone groszki.

Zaś trzecia kura nie mogła się zdecydować, czy pomalować jajo na pomarańczowo w brązowe kwadraciki, czy na brązowo w żółte trójkąciki. Wszystkie były przekonane, że z tak kolorowych jajek wyklują się najpiękniejsze kurczaki na świecie. I rzeczywiście. Którejś nocy usłyszały jakieś ciche trzaski, jakieś popiskiwania…- zanim się obejrzały, z popękanych, kolorowych skorupek wyskoczyły ich dzieci.

– Jaka śliczniutka! – wygdakała pierwsza kura.

– Mój ty kochany! – rozczuliła się druga.

– Chlip, chlip! – płakała ze szczęścia trzecia kura.

A małe kurczaki, wszystkie żółciutkie, jak gdyby pomalowało je samo słońce, rozejrzały się dookoła i krzyknęły radośnie:

– Mamo już jestem!

  • Propozycja pracy plastycznej pt. „Żółte kurczątko”. Malowanie kurczaka za pomocą żółtej farby plakatowej i widelca. (na zdjęciu wzór)
  • Propozycja rodzinnej zabawy ruchowej „Jajeczne wyścigi”.

Rodzice i dzieci dzielą się na dwa zespoły, w każdym taka sama ilość osób. Następnie ustawiają się linii startu, którą mogą wyznaczyć za pomocą skakanki. Wyznaczą też miejsce zawracania np. za pomocą piłki, większej zabawki czy krzesła.  Każdy uczestnik dostaje łyżkę i pisankę (może to być ugotowane jajko albo plastikowa pisanka). Na umówiony sygnał uczestnicy kładą jajo na łyżce i idą jak najszybciej do umówionego miejsca, obchodzą je i wracają do miejsca startu tak, aby jajo nie spadło z łyżki, po czym przekazują łyżkę z jajem kolejnej osobie w zespole.

  • „ Muzyczna gimnastyka. ĆWICZENIA W PODSKOKACH”.

Propozycja obejrzenia filmu i wspólnego ćwiczenia. Wykonanie wszystkich prezentowanych ćwiczeń.

  • Zadania na spostrzegawczość. Znajdź 10 różnic na obrazkach.

(karty pracy pochodzą z portalu www.facebook.com)

  • Pokoloruj pisankę według kodu.
  • Propozycja zabawy matematycznej „Wielkanocne obliczenia”.

Dzieci wraz z rodzicami siadają przy stole, na którym leżą liczmany (mogą to być patyczki, nakrętki po napojach, klocki, pisanki itp.). Rodzi czyta, a dziecko oblicza za pomocą liczmanów.

Zadanie nr 1. W pewnym domu do świątecznego śniadania zasiadli: mama, tata, ciocia, wujek i ich dwie córki, babcia i dziadek. Ile osób usiadło razem przy stole?

Zadanie nr 2. Oliwia ozdobiła świąteczny mazurek. Przygotowała 10 migdałów. Po chwili przyszedł tata i zjadł 2 migdały. Ile migdałów zostało na mazurku?

Zadanie nr 3. Na stole leżało osiem jajek. Mama zjadło jedno jako, a tata dwa. Ile jajek zostało na stole?

Zadanie nr 4. Gabrysia robiła wielkanocna palmę. Przyczepiła do niej: 3 czerwone kwiaty, 2 żółte kwiaty, 4 fioletowe kwiaty. Niestety klej był zbyt słaby i 2 kwiaty się odkleiły. Ile zostało kwiatów na palmie?

  • Pokoloruj koszyczek według wzoru
  • Posłuchaj piosenki pt. „Święta wielknocne” wraz z animacją. Opowiedz czy twoje święta też tak wyglądały .
  • Rodzic czyta dziecku wiersz. Po wysłuchaniu zadaniem dziecka jest narysowanie pisanek takich jak wystąpiły w usłyszanym wierszyku.

M. Mazan „Pisanki”

Wskakują pisanki w świąteczny koszyczek,

a ja stoję obok i pisanki liczę.

Pierwsza jest różowa,

druga ma paseczki,

trzecia jest zielona w czerwone kropeczki,

czwarta cała w kwiatki,

piąta w ładny szlaczek,

a z szóstej przed chwilą wykluł się kurczaczek!

  • „Pogodne ćwiczenia w podskokach”

Zapraszamy do obejrzenia filmu i wspólnych ćwiczeń

  • Propozycja ułożenia dużej pisanki na podłodze.

Do układania dzieci mogą wykorzystać np. klocki, nakrętki, guziki, wstążki, owoce, kredki idp.

Wzór na zdjęciu

Skip to content