ZAJĘCIA SPOŁECZNO- EMOCJONALNE

Na początku proszę byście Państwo razem z dzieckiem  przygotowali miejsce do pracy.

1. Proponuję abyście zaczęli od zagrania z rodzicami w dowolną grę typu:

– gra planszowa „ Chińczyk”

– gra planszowa- warcaby, szachy

– gra w karty tzw „ Piotruś”

2.  Zabawa „Nasze piosenki – dziecko wraz z rodzicem wspólnie odsłuchuje piosenki.  Następnie dziecko  wypowiada się, która  piosenka  najbardziej mu się podoba , która  ma lepszy nastrój.

https://www.youtube.com/watch?v=OBr6_9iSe5M,

3. Zabawa Niedokończone zdania”. Rodzic rozpoczyna zdanie, a zadaniem dziecka jest je dokończyć.

Boję się…

Jestem smutny kiedy…

Wstydzę się, gdy…

Jest mi wesoło…

Jestem zły, kiedy…

Denerwuję się, gdy…

Jestem szczęśliwy …

4.  Zapoznanie z wierszem pt „ Dyzio- marzyciel”

Dyzio marzyciel

Julian Tuwim

Położył się Dyzio na łące,

Przygląda się niebu błękitnemu

I marzy…

Jaka szkoda, że te obłoczki płynące

Nie są z waniliowego kremu…

A te różowe, że to nie lody malinowe.

A te złociste pierzaste, że to nie stosy ciastek…

I szkoda, że całe niebo

Nie jest z tortu czekoladowego…

Jaki piękny byłby wtedy świat.

Leżałbym sobie, jak leżę,

Na tej murawie świeżej,

Wyciągnąłbym tylko rękę

I jadł… i jadł… i jadł…

5.  Rozmowa na temat wiersza:

– Co robił Dyzio na łące?

–  O czym marzył?

– Co innego mogą przypominać chmury?

6.  Odsłuchanie piosenki pt „ Moja Fantazja”

7.  Spróbujcie nauczyć się pierwszej zwrotki i razem ją zaśpiewać.

8. „Moje marzenia” – praca plastyczna. Technika pracy dowolna.

9. Relaksacja