Wspólne przygotowanie miejsca pracy, gry będą stałym elementem każdych zajęć.
Na początku proszę byście Państwo razem z dzieckiem przygotowali miejsce do pracy.
1. Proponuję abyście zaczęli od zagrania z rodzicami w dowolną grę typu:
– gra planszowa „ Chińczyk”
– gra planszowa- warcaby, szachy
– gra w karty tzw „ Piotruś”
2. Zapoznanie się z piosenką pt „ Emocje i Uczucia”
3. Spróbujcie teraz razem zaśpiewać piosenkę oraz stworzyć własną inscenizację ruchową.
4. Słuchanie wiersza pt „ Piękne zwyczaje”
„Piękne
zwyczaje’’
autor Cz. Janczarski
Słonko ma bardzo piękne zwyczaje:
mówi «dzień dobry», gdy rano wstaje.
A drzewa, lśniące rosą nad ranem,
szumią «dzień dobry, słonko kochane».
Gdy słonko chmura zasłoni siwa,
mówi «przepraszam», potem odpływa.
Gdy ciepłym deszczem sypnie dokoła,
«dziękuję» — szumią trawy i zioła.
Słonko dzień cały po niebie chodzi.
«Dobranoc» mówi, kiedy zachodzi.
Mrok szary wkoło, trawy i drzewa
«dobranoc» szumią z prawa i z lewa.
5. Rozmowa na temat wiersza.
• Co rano mówi słonko?
• Jak odpowiadają drzewa?
• Co chmurka mówi, gdy zasłoni słonko?
• Kto dziękuje za ciepły deszcz?
• Jakiego słowa używa słonko na pożegnanie?
6.Rozmowa dotycząca właściwego zastosowania zwrotów grzecznościowych, oraz podstawowych zasad kulturalnego zachowania się.
• Jakiego słowa używamy na powitanie?
• Kiedy użyjemy słowa dziękuję?
• Jak należy powiedzieć, gdy coś chcemy dostać?
• Co mówimy na pożegnanie?
• Komu najpierw się kłaniamy?(koledze czy jego mamie?)
• Jak należy zachować się w autobusie?(czy ustępujemy miejsca?)
7. Zabawa z elementem dramy pt „ Co czujesz”. Zadaniem dzieci jest pokazanie za pomocą mimiki i ruchu co czują.
SMUTNO MI, GDY JESTEM W DOMU SAM.
CIESZĘ SIĘ, GDY MAMĘ OBOK MAM.
DZIWI MNIE, GDY W ŁAZIENCE MYDŁA BRAK.
ZŁOŚCI MNIE, GDY WSZYSTKO JEST NIE TAK.
8. Jako pracę plastyczną proponuję wykonanie ilustracji do wiersza znajdującego się powyżej.
9. Krótka relaksacja