ZAJĘCIA SPOŁECZNO- EMOCJONALNE

Wspólne przygotowanie miejsca pracy, gry  będą stałym elementem każdych zajęć.

Na początku proszę byście Państwo razem z dzieckiem  przygotowali miejsce do pracy.

1. Proponuję abyście zaczęli od zagrania z rodzicami w dowolną grę typu:

– gra planszowa „ Chińczyk”

– gra planszowa- warcaby, szachy

– gra w karty tzw „ Piotruś”

2. Zapoznanie się z piosenką pt „ Emocje i Uczucia”

3. Spróbujcie teraz razem zaśpiewać piosenkę oraz stworzyć własną inscenizację ruchową.

4.  Słuchanie wiersza pt „ Piękne zwyczaje”

„Piękne zwyczaje’’
autor   Cz. Janczarski

Słonko ma bardzo piękne zwyczaje:
mówi «dzień dobry», gdy rano wstaje.
A drzewa, lśniące rosą nad ranem,
szumią «dzień dobry, słonko kochane».
Gdy słonko chmura zasłoni siwa,
mówi «przepraszam», potem odpływa.
Gdy ciepłym deszczem sypnie dokoła,
«dziękuję» — szumią trawy i zioła.
Słonko dzień cały po niebie chodzi.
«Dobranoc» mówi, kiedy zachodzi.
Mrok szary wkoło, trawy i drzewa
«dobranoc» szumią z prawa i z lewa.


5. Rozmowa  na temat wiersza.
• Co rano mówi słonko?
• Jak odpowiadają drzewa?
• Co chmurka mówi, gdy zasłoni słonko?
• Kto dziękuje za ciepły deszcz?
• Jakiego słowa używa słonko na pożegnanie?


6.Rozmowa  dotycząca właściwego zastosowania zwrotów grzecznościowych, oraz podstawowych zasad kulturalnego zachowania się.
• Jakiego słowa używamy na powitanie?
• Kiedy użyjemy słowa dziękuję?
• Jak należy powiedzieć, gdy coś chcemy dostać?
• Co mówimy na pożegnanie?
• Komu najpierw się kłaniamy?(koledze czy jego mamie?)
• Jak należy zachować się w autobusie?(czy ustępujemy miejsca?)

7. Zabawa z elementem dramy pt „ Co czujesz”. Zadaniem dzieci jest pokazanie za pomocą mimiki i ruchu co czują.

SMUTNO MI, GDY JESTEM W DOMU SAM.
CIESZĘ SIĘ, GDY MAMĘ OBOK MAM.
DZIWI MNIE, GDY W ŁAZIENCE MYDŁA BRAK.
ZŁOŚCI MNIE, GDY WSZYSTKO JEST NIE TAK.

8. Jako pracę plastyczną proponuję wykonanie ilustracji do wiersza znajdującego się powyżej.

9. Krótka relaksacja

Skip to content