Zajęcia rewalidacyjne – Terapia Pedagogiczna

Drodzy Rodzice w tym tygodniu zapraszam Wszystkich do Świata Bajek i baśni…

Życzę udanej zabawy oraz miłego spędzenia czasu RAZEM.

Na początku proszę byście Państwo razem z dzieckiem przygotowali miejsce do pracy.

Powitanie zabawą paluszkową „Witające się rączki”. (źr. „Zabawy Paluszkowe” Krzysztof Sąsiadek)

Program wprowadzający Metody Knillów https://www.youtube.com/watch?v=e04_3LioAsk

„Sum” –  nauka rymowanki

Płynie duży sum, sum, sum

Wokół słychać szum, szum, szum

Małe rybki – co, co, co?

Uciekają aż na dno.

Zabawa w parach –wypowiadanie rymowanki razem z umówionym sposobem wyklaskiwania

Płynie (każdy klaszcze w swoje dłonie) duży (klaśniecie w dłonie partnera) sum, sum, sum (klaśnięcie 3x o swoje kolana)

Wokół (każdy klaszcze w swoje dłonie) słychać (klaśniecie w dłonie partnera) szum, szum, szum (klaśnięcie 3x o swoje kolana)

Małe (każdy klaszcze w swoje dłonie) rybki (klaśniecie w dłonie partnera)co, co, co? (klaśnięcie 3x o swoje kolana)

Uciekają (każdy klaszcze w swoje dłonieaż na dno. (klaśnięcie 3x o swoje kolana)

 „Zrób tak …” – dziecko wykonuje polecenia według instrukcji (uwaga: Dziecko ma założoną frotkę na lewej ręce)

  • wyciągnij do przodu  lewą rękę, prawą rękę,
  • tupnij prawą nogą,
  • prawą ręką dotknij  kolana,
  • lewą ręką dotknij prawego ucha,
  • połóż woreczek na prawej nodze,
  • połóż woreczek z przodu
  • połóż woreczek obok siebie

„Bajkowa rymowanka” – dopowiadanie rymujących się słów znanych z bajek

„ Jedzie kareta po świecie, a kto jest w tej karecie?

Przy oknie z lewej strony Kapturek. Jaki?    (czerwony)

Dalej na stercie poduszek,

malutki Tomcio…(Paluszek)

Spoza wielkiego kosza,

śmieją się Jaś i …(Małgosia)

Uwaga! Oj, uwaga! To przecież Baba…(Jaga)

Koło lalki i misia,

stoi Sierotka…( Marysia)

Pomiędzy walizkami,

Dziewczynka z (zapałkami)

A tam, gdzie największy tłok,

zgrzyta zębami …(smok)

Ciekawe, czy już wiecie, kto ukrył się w karecie.

„Historia Czerwonego Kapturka” – układanie historyjki obrazkowej zgodnie z wysłuchaną bajką – można również wykorzystać filmik

(dziecko, układa obrazki podczas słuchania/oglądania bajki, lub po jej zakończeniu; wykorzystujemy od 3 do 8 ilustracji zgodnie z możliwościami i poziomem rozwoju dziecka).

„Czerwony Kapturek”

„Kółko małe, kółko duże…” – zabawa ruchowa

Kółko małe, kółko duże

Głowa prosto, ręce w górze

Najpierw w prawo, potem w lewo

Tak się buja w lesie drzewo

 „Bajkowe puzzle” – układanie obrazka pociętego na (2,3. 4 lub więcej)elementy – do wyboru

 „Korale dla królewny” 

– wycinanie kółek małych i dużych naklejanie na wyznaczone miejsca z zachowaniem rytmu (np. duże, duże, małe, duże, duże małe itp. Można połączyć dwa kryteria wielkość i kolor np. duże czerwone, małe czerwone, małe żółte, duże żółte itd.)

„Rzeczka” – masaż relaksacyjny 

Tutaj płynie rzeczka,   2x –

Obok przeszła pani na szpileczkach 2x

Tu przebiegło stado koni 2x

Tu przeszło stado słoni 2x

tutaj pada deszczyk 2x

czy przeszedł cię dreszczyk?

Zadania dla chętnych – zgodnie z możliwościami dziecka:

„Roszpunka”


(Potrzebne będą: głowa Roszpunki oraz długie kawałki żółtej krepy, chustka do zawiązania oczu)Rodzic może kierować dziecko wydając polecenia: wyżej, niżej, w prawo, w lewo).

Z krepy przygotowujemy długie pasma, to będą włosy naszej Roszpunki. Obrazek Roszpunki naklejamy na ścianie i pokrywamy dolną część obrazka taśmą dwustronną. Dziecko otrzymuje pasmo włosów z krepy i z zawiązanymi oczami stara się doczepić je do obrazka.

„Kopciuszek”

Zabawa nr 1 (Potrzebne będą: fasola, groch, ryż lub ziarna)
Dzieci bawią się w Kopciuszki, którym zła macocha kazała porozdzielać różne ziarna. Paluszkami wybierają i sortują. Im wyższy wiek uczestników zabawy, tym ziaren może być więcej.

Zabawa nr 2 (Potrzebne będą: karty z pantofelkami, które znajdziecie poniżej)
Drukujemy, wycinamy, rozkładamy przed dziećmi i polecamy znaleźć pasujące do siebie kolorystycznie pantofelki. Karty można wykorzystać również do lubianej zabawy: co zniknęło lub przestawiania.

„Jaś i magiczna fasola”

(Potrzebne będzie: zielony papier przerobiony na łodygi, 2 kostki do gry, 2 komplety liści)
 
Przygotowujemy dwie łodygi fasoli i 2 komplety liści plus 2 kostki. Dzielimy się na dwa zespoły. Wygrywa zespół, który jako pierwszy wyrzuci wszystkie oczka i przypnie odpowiednie liście do swojej łodygi.

Skip to content