Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

Drodzy Rodzice

Poniżej zamieszczam materiały do pracy z dziećmi biorącymi udział w zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych.

Pamiętajcie proszę, aby nie pospieszać dziecka w pracy, lecz dać mu czas i wsparcie, jak również udzielcie mu niezbędnej pomocy przy wykonywanych zadaniach.

Życzę udanej zabawy oraz miłego spędzenia czasu RAZEM.

Na początku proszę, byście Państwo razem z dzieckiem przygotowali  potrzebne materiały oraz miejsce do pracy.

1. Zatem czas zaczynać naszą przygodę.

 Powitanie  częściami ciała  ruchem naprzemiennym-ćwicząc koordynację  wzrokowo – ruchową

Witają się ze sobą części ciała po przeciwnej stronie: lewa ręka z prawą ręką, lewy łokieć z prawym kolanem, prawa ręka z lewym uchem, prawa ręka z lewą stopą.

2.Dziecko słucha piosenki „Kolorowe kredki”, przed nim rozsypane są  kredki ołówkowe. Wybiera dwie kredki i słuchając piosenki wystukuje jej rytm.

3. „Ułóż według koloru” – klasyfikowanie według jednej cechy.

Segreguje i nazywa kredki według koloru.

4.Dziecko wysłuchuje tekst wiersza „ Kredki” , następnie wykonuje rysunek do treści, po czym próbuje samodzielnie odtwarzać treść wiersza z wykorzystaniem rysunku .

Leżą sobie na stoliku,

Są niebieskie i zielone,

Są różowe i czerwone.

Namaluję nimi wróżkę,

Pieska,kotka lub papużkę,

Morza,lasy,łąki,góry,

Mogą być też żółte chmury.

Uśmiech nimi domaluję,

Setki rzeczy nimi zrobię,

I pokażę potem tobie.

BRAWO!!! ŚWIETNIE SOBIE RADZISZ

5.„Gra w zielone”-zabawa dydaktyczna.

Rodzic rozpoczyna zabawę z dzieckiem pytaniem „Grasz w zielone?

Dziecko mówi: „ Gram”.

Rodzic: „Masz zielone?”

Dziecko: „Mam”; wtedy dziecko musi poszukać w domu zielony przedmiot. I tak na zmianę z rodzicem lub rodzeństwem.

4. „Jak rysują kredki?” – rysowanie oburącz na dużym brystolu

Dziecko bierze w ręce dwie kredki różnych kolorów i rysuje oburącz (dowolne bazgranie) na dużym brystolu, zmienia kredki, aż wykorzysta wszystkie kolory.

5. „Kwiatek” – zabawa relaksacyjna

Dziecko siedzi na dywanie. W tle cicha muzyka „Walc kwiatów”. Dziecko zaciska w dłoni chusteczkę i powoli ją rozwija, następnie wprawia ją w ruch oddechem.

6. Czy przyglądaliście się kiedyś kwiatom?

Wiosna to znakomity czas na nadrobienie tych zaległości. Zabawimy się teraz w artystę  i będziemy malować.

Dziecko otrzymuje kartę pracy, na której jest wzór kwiatka. Rysuje palcem po śladzie, a następnie maluje palcem  dowolnymi kolorami całego kwiata.

7.Na koniec zapraszam do zrobienia eksperymentu.

8. Rozmowa podsumowująca z dzieckiem, która zabawa była łatwa, która trudna, a która najbardziej mu się podobała.

GRATULUJĘ

JESTEM Z WAS BARDZO  DUMNA.

                                                   Dodatkowe zadanie dla chętnych:

Pomaluj  lub pokoloruj motyla.

Skip to content